--> Bantuan Kewangan RM500 Bagi Mereka Kehilangan Pendapatan Pada OKTOBER Ini. | MYPORTALKINI!

Bantuan Kewangan RM500 Bagi Mereka Kehilangan Pendapatan Pada OKTOBER Ini.

Pada 28 September lalu, bayaran Fasa 3 Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR) telah mula dilaksanakan dan diagihkan ke akaun masing-masing bagi ...

Pada 28 September lalu, bayaran Fasa 3 Bantuan Prihatin Rakyat 2021 (BPR) telah mula dilaksanakan dan diagihkan ke akaun masing-masing bagi penerima yang layak. Ini bermakna, bayaran BPR untuk tahun ini telah selesai.

Namun, bantuan kewangan yang disediakan oleh Kerajaan bukan setakat berhenti disitu sahaja, seperti yang telah dimaklumkan oleh bekas Perdana Menteri sebelum ini, bantuan kewangan seperti ini akan berterusan sehingga Disember 2021.

Ikuti perkongsian dibawah apakah jenis bantuan yang akan diberikan oleh pihak Kerajaan pada Oktober ini.

BANTUAN KEHILANGAN PENDAPATAN

Bekas Perdana Menteri sebelum ini telah mengumumkan melalui ucapannya, Kerajaan telah bersetuju akan memberi bantuan kepada individu yang layak dan yang hilang hasil pendapatan pada kadar :

  • RM500.00

Bantuan ini dijangka akan memanfaatkan sehingga 1 juta ahli yang melibatkan implikasi kewangan sebanyak RM500 juta.

TARIKH BAYARAN BANTUAN

Mengenai tarikh rasmi bagi bayaran bantuan ini, tiada lagi di umumkan. Namun, melalui kenyataan rasmi yang telah dikeluarkan, ianya bakal akan di laksanakan pada :

  • Oktober 2021

KELAYAKAN PEKERJA

Bagi pelaksanaan Bantuan Kehilangan Pendapatan ini, ianya akan disalurkan kepada pekerja :

  • Pekerja kehilangan pendapatan
  • Berdasarkan data KWSP dan PERKESO tahun 2021
Kerajaan sedar dengan kehidupan ramai di kalangan rakyat Malaysia yang terjejas teruk akibat lebih setahun berhadapan dengan pandemik Covid-19 ini sehinggakan banyak perniagaan terpaksa di tutup, ada yang kehilangan pekerjaan, dan ada juga yang cuti kerja tanpa gaji.

Walaupun berjuta rakyat Malaysia telah menerima manfaat bantuan tunai dari Kerajaan sejak Mac 2020 dan ramai lagi menerima bantuan Kerajaan dalam bentuk yang pelbagai dan pihak Kerajaan faham di mana, bantuan perlu terus dipertingkat selagi kemelut ini berlanjutan.

COMMENTS

BLOGGER: 16
  1. bagaimana dgn perkerja yg xda mencarung kwsp dna perkeso..kalau mengikut data

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. sye dapat gkp..tp kenapa bantuan BKC x boleh dapat langsung

      Delete
  3. Aku ni x dpt keja dri bulan 6 tahun 2020..bantuan kepala babi apa aku xtau..bila org buat jahat tau nk tgkap..aku pun nk hidup.nk bayar rumah.nakbayar bil.moto.mengkedarah

    ReplyDelete
  4. Dengan kwsp pun aku takda..dok bagi duit kat yg memang dok buat duit..

    ReplyDelete
  5. Saya pon sejak pkp apa kerja tak boleh buat hilang pendapatan kwsp pon takda... Kerja kampung ja

    ReplyDelete
  6. Miskin tegar kerja sendiri.. Kami perlukan bantuan kewangan sikit.. Untuk belajar beli barang dapur rumah

    ReplyDelete
  7. Saya perlukan duit...saya tiada kerja...bagaimana nak menjadikan saya ni layak terima BKC...apa standart pemilihan ini

    ReplyDelete
  8. Macam babi..senangnye dia jawab..utk 500 yg xkerja belum ada maklumat..

    ReplyDelete
  9. Sahih ker nih.. Sy dh lama xde kerja nih..

    ReplyDelete
  10. Macam mana nak mohon.. Saya bulan jun 2021 sampai hari ni tak kerja..kena cuti tanpa gaji oleh majikan.. Sampai sekarang takde kata putus.. Anak 2 dalam tanggungan

    ReplyDelete
  11. Asslamualaikum

    Saya syahrol mohon bantuan

    Saya bekerja tapi tak mampu nak bayar bil hospital hampir rm20 ribu.anak saya minggu lepas menjalani pembedahan buah pinggang.

    Saya mohon ada yg sudi membantu saya.

    Anak saya sejak lahir dari 05.06.2021 dah di sah kan doktor pakar yang anak saya jantung besar,buah pinggang sebelah kanan besar dan sakit ginjan...pada 11.09.2021 saya keje kontraktor T.N.B di semenyih dan isteri saya call dan saya terus balik gombak dan alhamdulilah saya dapat selamatkan ROSSALINSA AQKILLA anak saya...anak saya di tahan di icu kritikal...anak saya menjalani pembedan buah pinggang dan doktor pakar saleha bagi tahu saya dan isteri saya yang saya kena siap kan RM20 RIBU @ RM 35 RIBU dan sekarang dah selesai bedah dan saya perlu bayar RM18 RIBU...saya memang kerja tapi tak mampu nak bayar bil hospital sebanyak RM18 RIBU...saya mohon pada orang ramai yang dapat membantu saya seadanya demi anak saya...saya hanya mampu mendoa kan orang yang tolong saya demi anak saya ini akan bertambah mudah rezeki dan sihat selalu...saya tidak menipu tapi hanay ALLAH YANG MAHA ESA LAGI MAHA BERKUASA SAHAJA YANG TAHU...

    *DERMA KILAT DAN SUMBANGAN IKHLAS UNTUK MENAMPUNG KOS PERUBATAN*

    Allahuakbar.
    satu perkhabaran yang mengejutkan untuk keluarga kami terima hari ini berita anak abang saya shahrol bin sarbani yang berusia 3bulan telah mengalami komplikasi ginjal kanan ada dua,ginjal kiri ada batu dan terpaksa menjalani pembedahan untuk menebuk lubang bagi mengeluarkan air kencing. Kini adik aqilla menerima rawatan di Hospital

    Marilah kita sama-sama membantu hulurkan derma, infaq, zakat, sedekah bagi meringankan beban keluarga abang saya.

    P/s:- Anggaran kos operation sebanyak 35K
    Diperlukan segera!!! Pada yg ingin menyumbang dan ingin tahu detail boleh hubungi

    Alamat rumah
    No 158 (88) 1b jalan gombak batu 5 gombak 53000 kuala lumpur...

    Syahrol bin sarbani
    Maybank
    164061878494
    @
    Bank islam
    14210024008350

    0166019257

    Saya mohon ada yang dapat membantu saya sikit2 dan hanya ALLAH MAHA ESA LAGI MAHA BERKUASA SAHAJA YANG TAHU...

    Saya mohon sangat demi anak saya ROSSALINDA AQKILLA.saya sekarang telah dibuang kerja pada tarikh 11.10.2021 isnin.pada saya lansung tak ada duit nak beli apa pun tak dapat..

    Saya m0h0n..

    Saya memang perlu bantuan duit kerana saya telah di buang kerja pada tarikh 11.10.2021 isnin...saya dah tak ada sumber rezeki untuk anak saya ROSSALINDA AQKILLA yang masih berumur 3 bulan lebih dan masih di dalam hospital...saya mohon sangat...

    ReplyDelete
  12. Bantu lah saya seadanya

    Syahrol bin sarbani
    Maybank
    164061878494
    @
    Bank islam
    14210024008350

    0166019257

    ReplyDelete
  13. Saya sampai hari tidak ada kerja

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku kene buang kerja 13/10/2021
      Last gaji aku dapat 7/11/2021
      Yg babi2 check KWSP hujung bulan 10
      Agak2 ko..aku dapat tak 500 tuh ??

      Delete

Name

BANTUAN,500,BELANJAWAN 2022,256,BELANJAWAN 2023,10,BKM,141,BPN,2,BPR,9,COVID-19,8,EKASIH,1,GADGET,2,GKP,8,Info,3,JAWATAN KOSONG,89,JKM,60,KERAJAAN,81,KESIHATAN,2,komputer,1,KPM,10,KWSP,70,LUAR NEGARA,2,PENDIDIKAN,16,PERMOHONAN/SEMAKAN,61,PERUMAHAN,18,SABAH/SARAWAK,11,SWASTA,14,TIPS,4,
ltr
item
MYPORTALKINI!: Bantuan Kewangan RM500 Bagi Mereka Kehilangan Pendapatan Pada OKTOBER Ini.
Bantuan Kewangan RM500 Bagi Mereka Kehilangan Pendapatan Pada OKTOBER Ini.
https://1.bp.blogspot.com/-2PtIB_aTKU0/YVx1q0YYTlI/AAAAAAAACmA/oISeDvi29nMbbjOlM51gqyeILE8mUni5wCLcBGAsYHQ/w640-h330/IMG_20211005_235434.png
https://1.bp.blogspot.com/-2PtIB_aTKU0/YVx1q0YYTlI/AAAAAAAACmA/oISeDvi29nMbbjOlM51gqyeILE8mUni5wCLcBGAsYHQ/s72-w640-c-h330/IMG_20211005_235434.png
MYPORTALKINI!
https://www.myportalkini.com/2021/10/bantuan-kehilangan-pendapatan.html
https://www.myportalkini.com/
https://www.myportalkini.com/
https://www.myportalkini.com/2021/10/bantuan-kehilangan-pendapatan.html
true
1955679485912668094
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content