--> Kemaskini Maklumat Akaun Bank Anda Untuk Terima Bantuan RM500 | MYPORTALKINI!

Kemaskini Maklumat Akaun Bank Anda Untuk Terima Bantuan RM500

Peringatan penting untuk anda yang mungkin TERLUPA ataupun BELUM membuat kemaskini maklumat akaun bank anda. Anda sedia maklum, pada 29 Nove...

Peringatan penting untuk anda yang mungkin TERLUPA ataupun BELUM membuat kemaskini maklumat akaun bank anda.

Anda sedia maklum, pada 29 November lalu, pelaksanaan bayaran bagi fasa kedua bantuan Geran Khas Prihatin (4.0) telah mula dikreditkan ke akaun penerima yang layak secara berperingkat.

Namun, apa yang kami lihat menerusi perkongsian di media sosial, ada segelintir penerima yang layak telah meluahkan rasa kecewa kerana bayaran tersebut gagal dikreditkan ke akaun mereka. Ianya berkemungkinan terdapat kesilapan ketika memasukkan nombor akaun bank ataupun akaun bank tersebut sudah tidak aktif lagi.

Walaubagaimanapun, sekiranya anda diantara penerima yang berstatus GAGAL, jangan sedih dan kecewa, kerana tempoh membuat kemaskini akaun bank anda masih boleh dilakukan.
INGIN DI INGATKAN, PELUANG ANDA UNTUK MEMBUAT KEMASKINI MAKLUMAT AKAUN BANK AKAN TAMAT DALAM MASA TERDEKAT!

Untuk kali ini, pihak kami akan berkongsi kepada anda bagaimana cara untuk membuat kemaskini akaun bank anda . Sebelum itu, mari kita ketahui lebih lanjut mengenai bantuan Geran Khas Prihatin 4.0 ini.

GERAN KHAS PRIHATIN 4.0

Dalam membantu khususnya para peniaga PKS Mikro yang terjejas pendapatan mereka ekoran pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) disebabkan pandemik Covid-19 yang melanda negara ketika ini, Kerajaan sedia ada terus komited dalam memberi bantuan kepada mereka yang terjejas melalui pelaksanaan bantuan Geran Khas Prihatin (GKP).

Dalam pelaksanaan Geran Khas Prihatin ini, secara keseluruhan Kerajaan telah memperuntukkan sejumlah 5.1 bilion ringgit. Terkini melalui PEMERKASA Tambahan pula, penerima yang layak telahpun mendapat bayaran GKP 3.0 mereka sebanyak RM1000 kira-kira dua minggu lepas, dan telah menerima bayaran RM500 lagi pada pertengahan bulan Julai lalu.

Atas dasar prihatin Kerajaan terhadap rakyat Malaysia Khususnya buat peniaga kecil, bantuan program GKP ini di teruskan lagi dengan tambahan secara tunai dibawah Geran Khas Prihatin 4.0 (GKP4.0) yang akan memanfaatkan kira-kira 1 juta usahawan PKS mikro.

TARIKH KEMASKINI

Penerima GKP 4.0 bagi bayaran Fasa Kedua yang berstatus GAGAL KREDIT, anda diminta untuk membuat kemaskini maklumat akaun bank bermula :

  • 6 Disember hingga 20 Disember 2021
Join Channel Telegram Rasmi Kami Dengan Meng-klik pautan di bawah :


Penerima yang perlu membuat kemaskini akaun bank ini adalah penerima GKP termasuk :
  • GKP PERMAI
  • GKP PEMERKASA+
  • GKP 3.0
  • GKP 4.0

KEMASKINI AKAUN BANK GKP

Sekirany anda ingin membuat kemaskini maklumat akaun bank, berikut kami kongsikan bagaimana cara-cara untuk melakukannya :

  1. Sila ke portal rasmi GKP iaitu : https://gkp.hasil.gov.my/
  2. Sila klik 'Log Masuk'
  3. Masukkan ID PENGGUNA dan klik 'SEMAK'
  4. Pautan mengenai kata kunci akan dipaparkan. Sila sahkan dan klik 'YA'
  5. Masukkan kata laluan sekali lagi dan 'Log Masuk'
  6. Sila ke 'Menu Kemas Kini Akaun Bank'
  7. Masukkan nombor akaun bank terkini yang aktif

TARIKH BAYARAN

Bayaran GKP 4.0 ini akan mula dikreditkan ke akaun penerima dan akan melalui 2 fasa iaitu pada :

  • Fasa 1 : RM500
    21 September 2021 (Telah Dikreditkan)
  • Fasa 2 : RM500
    29 November 2021

MAKLUMAT LANJUT

Sebarang pertanyaan mengenai status pembayaran GKP boleh hubungi : 
Hasil Care Line : 03-8911 1000 / 603-8911 1100 (Luar Negara).

COMMENTS

BLOGGER: 22
  1. Salamsejeterah.Assalammualaikum,Saya Merayu Di Atas Kecederaan Yg Saya Alami Yg Tdk Sengaja Terjadi,Saya Telah Patah Tulang Kaki Kanan Dang Patah Tulang Pinggang Bhg Badan Belakang,Boleh Ke Saya Di Bantu Untuk Di Hantar Pulang Ke Sabah,Kpd Saudara @ Keluarga Saya Di Sabah.Di Daerah Sempurna Sabah,Krn Saya Tdk Mampu Lg Berdiri Dan Berjalan Buat Masa Ini,Ke Toilet Juga Saya Bergerah Berkaki 4 Ada kalahnya Saya Bergerak Dgn 2 Belah Lutut.
    Itu Pun Jika Pihak Kementerian Tdk Keberatan Untuk Membantu Saya Semasa Sedang Masih Sakit.
    Jesteru ;
    Account Bank Saya
    No:160037348170
    Maybank
    Nama :Hasbullahabdhimo.

    ReplyDelete
  2. Assalamu alaikum dan salam sejahtra..mohon tuan puan pihak kerajaan dapat memberi bantuan untuk dapat meringankan sarahidup...saya sudah lama tidak bekerja sebab mengalami sakit kronik..dan sampai saat ini terpaksa saya di bungkus hutang untuk melanjutkan kehidupan..bila saya mohon bantuan selalu dapat jawaban(tak layak)mohon di pertimbangkan..terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya abg betul cakap abg saya pun macam tu jugak tapi saya kronik diabetes kaki kena operation dan sekarang ni mengalami xcident patah kaki kanan hanyalah dapat sedekah saudara mara saja alhamdulilah tapi sampai bila mereka pun ada tangungan juga betul tak tima kasih abg nasib kita hampir sama

      Delete
  3. Asslmkm slmt pg dn slmat sjahtera smua.... Saya ingin beritahu tuan puan dan pihak kerajaan agar dapat memberi bantuan sara hidup kepada saya kerana saya sudah lama tidak bekerja semnjak covit 19 melanda dan sekarang banyak kerja yang berat lebih dari kemampuan saya untuk laku kan bila pekerjaan dibuka kembali kepada rakyat malaysia .... Oleh kerana saya tidak mampu lagi membuat kerja org muda disebab kan faktor usia saya yg meningkat hampir ke 50an dan kesihatan yang saya alami sekarang saya meminta budi bicara pihak kerajaan dan harap dapat dipertimbang kan permintaan saya boleh hubungi saya ditalian
    010 5265363

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan senang nk senang,bukan susah nk susah..so tawakallah

      Delete
  4. Bohong saja lebih ....baik x yah naik pm ....bencana terus dtg,lihat negara2 lain skrg ,pulak mlaysia.... rasakan bagaimana bumi jika sudah bergoncang siapa boleh tahan x ada yg mampu tahan ,bgitu lah ketika rakyat susah ditambah susah...maka dpt lah balasan balik...air semakin naik sebb apa tamak sehingga merosakkan alam bumi ini akibat nya jika terlampau serakah nak buat pembangunan..sehingga x ade yg dpt menghalang lagi ketika air naik,,kalo nak tgok lebih besar bencana ,teruskn buat projek perumahan...dah tue lihat bagaimana bumi jika bencana dinaikkan ...Sekolah tinggi berpendidikan ,tapi syg x pandai dipergunan, ambil iktibar ibarat diri seperti daun yang gugur.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam slamat pg,,macam mane sy nak dapatkan bantuan untuk gkp,sy hanye pernah dapat bantuan bsh sahaje,bantuan yg lain tak dapat lg,sy skrg ini susah sangat,sy tak tahu macam mane nak mintak bantuan dengan kerajaan,sy mitak jasa baik kerajaan agar dapat membatu sy,ini no hpon sy untuk dihubungi 0132508759

      Delete
  5. Saya punya gkp yg pertama, kedua lulus, ada masalah akaun. Dah kemaskini, dah rayu email pada pm dan menteri mof. TAPI semuanya BOHONG BELAKA DAN TIDAK DIAMBIL PERHATIAN. Saya terpaksa minta barang makanan kat masjid. Pm dan menteri mof tolong jangn beri harapan pada rakyat jika tidak boleh tunaikan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btui..tu
      Kalu kita punyai duit kwsp..knape nk tahan...
      Bg je la kat kita yg trkesan dgn bbgai masalah yg mnimpa..slpas pkp

      Delete
    2. Tahu takpe, bukan masa zaman Muhiyidin kalau umum bantuan mmg akan masuk punya. Kerajaan skrg ni janji bg gula² tp last² bagi batu. Memang dasar PEMBOHONG

      Delete
  6. Assalammualaikum.. Saya harap pihak kerajaan dapat pertimbangkan lagi untuk pengeluaran KWSP untuk kami yang terdesak atas faktor2 tertentu dan perhati kepada kami yang memerlukan kewangan dengan keadaan sekarang.. Walaupun semua sektor2 sudah dibuka tapi untuk memperkukuhkan kewangan mengambil masa dan ekonomi.. Dari rakyat marhaen.. Terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam warahmatullahi wabarakatuh. Saya pun begitu mengharapkan Dr pengeluaran KWSP shj. Saya satu bantuan pun tidak dpt. Baru dpt kerja pun gaji baru Rm1100. Memang tak mencukupi langsung. Segala perjalanan komitment tidak cantik. Hanya mampu service byr sewa 🏡 shj. Tu pun kira 65% dr gaji ke sewa 🏡. X termasuk yg lain2 lagi. Nak mula buat site income/biz kecil pun x boleh.

      Delete
  7. Assalamualakum....pm selama pg minggu....tolong la luluskan pemohonan bkk untuk ank2 sy....sy ibu tungal ank 5 org.....msih sekolah......

    ReplyDelete
  8. portal sudah pun ditutup macamana mau update account bank

    ReplyDelete

  9. Slmt mlm saya haikal Hakimy Dan shahrul amir bantuan BKC BELUM BANK IN KE DALAM BANK...

    ReplyDelete
  10. Nak mohon bantuan kerajaan tapi kena tunggu tahun depan..apakah ini satu keadilan buat saya yang tak pernah gagal membayar cukai pendapatan tiap-tiap tahun. Saya diberhentikan kerja pada penghujung bulan 9 2021. Rumah sewa,anak 5 orang + ibu perlu ditanggung. Harap pihak kerajaan meneliti syarat bantuan untuk orang-orang yang senasib macam saya. Harap PERKESO banyak pula birokrasi.Kena buat permohonan macam-macam baru lulus. Umur saya sudah 51 tahun kerja apa yang boleh ditawarkan oleh pihak majikan. Diharap ada yang membaca luahan ini
    Jika ada pihak berkenaan yang prihatin atau yang boleh membantu boleh hubungi saya di no 0174292757.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha...perkeso satu jge
      Btui tu...
      29 thn bkja...stiap bulan ambik duti tpi bila nk klaim bbgai alasan buat sye bng..
      Hingga kini apah pun tarakkk...!!!
      Hnye trsilap tik dborang..je
      Kita yg dprsalahkn bkn nk mmbantu pncarum..😓
      2002 hngga kini
      Doktor pkeso pun bkn sgt nk mmbantu...mreka baca rekod perubatan ja tpi mreka tk tahu hri2 kita dok tanggung kesakitan yg dalami...

      Delete
  11. saya ibu tunggal, pesakit kronik buah pinggang dn dialisis.. mempunyai 2org ank yg masih belajar.. sy tidak dapat mohon GKP ini.. harap dapat membantu sy sgt.. terima kasih

    ReplyDelete
  12. jika dibiarkan sejarah tertulis di helaian kertas yg semakin hari semakin menebal dan mungkin boleh dijilidkan maka itu adalah catatan sejarah yg sia2...jdkan catatan sejarah kita itu sebagai batu loncatan kearah kemajuan seiring dgn peredaran teknologi berinovasi digital...tiberrr....
    saje je meleweh...bosan...

    ReplyDelete
  13. nak buat bantuan sebab nak kahwin duit takda kerja lak baru kena berhenti

    ReplyDelete

Name

BANTUAN,500,BELANJAWAN 2022,256,BELANJAWAN 2023,10,BKM,141,BPN,2,BPR,9,COVID-19,8,EKASIH,1,GADGET,2,GKP,8,Info,3,JAWATAN KOSONG,89,JKM,60,KERAJAAN,81,KESIHATAN,2,komputer,1,KPM,10,KWSP,70,LUAR NEGARA,2,PENDIDIKAN,16,PERMOHONAN/SEMAKAN,61,PERUMAHAN,18,SABAH/SARAWAK,11,SWASTA,14,TIPS,4,
ltr
item
MYPORTALKINI!: Kemaskini Maklumat Akaun Bank Anda Untuk Terima Bantuan RM500
Kemaskini Maklumat Akaun Bank Anda Untuk Terima Bantuan RM500
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEg3A1mPmWS3BccNO6P67AjlauqwGJROe1YPeenMtxECFMEVnMYZjbhjG1DDRiQliRoThu_-QWukDw8tf-9yL4F3dygnJKF9myyzEFVyCFG8kVp6M6Vy0Xo2XQ9S8WshH_W7c0dGvrMKlPF24ldoQYzFURwFB1U8MxsZopnbslPj1rs1IrUx5GJuGtYg=w640-h360
https://blogger.googleusercontent.com/img/a/AVvXsEg3A1mPmWS3BccNO6P67AjlauqwGJROe1YPeenMtxECFMEVnMYZjbhjG1DDRiQliRoThu_-QWukDw8tf-9yL4F3dygnJKF9myyzEFVyCFG8kVp6M6Vy0Xo2XQ9S8WshH_W7c0dGvrMKlPF24ldoQYzFURwFB1U8MxsZopnbslPj1rs1IrUx5GJuGtYg=s72-w640-c-h360
MYPORTALKINI!
https://www.myportalkini.com/2021/12/kemaskini-maklumat-akaun-bank-anda.html
https://www.myportalkini.com/
https://www.myportalkini.com/
https://www.myportalkini.com/2021/12/kemaskini-maklumat-akaun-bank-anda.html
true
1955679485912668094
UTF-8
Loaded All Posts Not found any posts VIEW ALL Readmore Reply Cancel reply Delete By Home PAGES POSTS View All RECOMMENDED FOR YOU LABEL ARCHIVE SEARCH ALL POSTS Not found any post match with your request Back Home Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat January February March April May June July August September October November December Jan Feb Mar Apr May Jun Jul Aug Sep Oct Nov Dec just now 1 minute ago $$1$$ minutes ago 1 hour ago $$1$$ hours ago Yesterday $$1$$ days ago $$1$$ weeks ago more than 5 weeks ago Followers Follow THIS PREMIUM CONTENT IS LOCKED STEP 1: Share to a social network STEP 2: Click the link on your social network Copy All Code Select All Code All codes were copied to your clipboard Can not copy the codes / texts, please press [CTRL]+[C] (or CMD+C with Mac) to copy Table of Content